نحوه محاسبه مالیات کارت خوان

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان

 

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز ؛ بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، که به تصویب مجلس شورای اسلامی نیز رسیده است ، توسط سازمان امور مالیاتی کشور صورت می پذیرد .

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز ، طبق قانون کلیه مودیان مالیاتی که دارنده دستگاه پز و دستگاه کارت خوان می باشند ، می بایست مالیات بر در آمد پرداخت نمایند . بنا بر این می بایست نسبت به دریافت کد مالیاتی از سامانه  tax.gov.ir اقدام نمایند . باید توجه داشت که دستگاه های کارت خوانی که ثبت نام مالیاتی انجام ندهند مسدود خواهند گردید .

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی را به دست خبره این کار بسپارید ، بعضا دیده می شود که اشخاص حقیقی ارسال اظهارنامه عملکرد خود را به کافی نت ها می سپارند .

پیشنهاد من به شما سروران گرامی این می باشد که تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد خود و خدمات حسابداری خود را به شرکت حسابداری و یا موسسه حسابداری بسپارید تا اظهارنامه مالیاتی شما را به صورت تخصصی ارسال نمایند و اگر خود میخواهید انجام دهید ، از یک مشاور مالیاتی خبره و کار بلد مشاوره مالیاتی دریافت نمائید .

 

 نحوه محاسبه مالیات کارت خوان

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز و اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی کشور :

در اجرای فرمایشات اخیر مقام ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در باب اعتماد ماموران مالیاتی سراسر کشور به اصناف و کسبه ، بار دیگر موکدا به ادارات امور مالیاتی یاد آور می شود در تعیین مالیات اصناف و کسبه محترم ضمن اعتماد کامل به آن ها در رسیدگی به تراکنش های بانکی از جمله وجوه واریزی به حساب از طریق دستگاه کارت خوان ،

اصل را بر صحت ادعای آنان بگذارند و مالیات ایشان با رعایت کامل مقررات قانونی تعیین نمایند ، مگر آن که طبق اسناد و مدارک و شواهد و قرائن مثبته خلاف ادعای آن ها ثابت شود .

این امر در خصوص مودیانی که علیرغم داشتن در آمدهای کلان اقدام به فرار مالیاتی کرده و مالیات واقعی خود را نمی پردازند ، مصداق نداشته و ادارات امور مالیاتی موظفند ضمن شناسایی این گروه از مودیان نسبت به مطالبه و وصول مالیات اقدام نمایند .

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز ، اطلاعیه مهم سازمان امور مالیاتی در روز شنبه 28 خرداد 1401 :

رئیس سازمان امور مالیاتی : مالیات اصناف تعدیل نشده ، فقط فرآیند بازنگری تسهیل شده است .

 

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز ، در حال حاضر نوع و شیوه جداگانه و خاصی با عنوان مالیات دستگاه کارت خوان و یا دستگاه پز در سال 1401 ، در سیستم مالیاتی کشور ایران وجود ندارد .

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز و میزان آن ، در اصل مشابه نحوه محاسبه مالیات مشاغل می باشد . اشخاص حقیقی می بایست جهت تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد مالیاتی دستگاه های کارت خوان سیار و غیر سیار خود در سایت tax.gov.ir اقدام به ثبت نام نمایند .

باید توجه داشت که جهت این مورد فرقی بین کارت خوان شاپرک و الباقی کارت خوان ها وجود ندارد .

 

 

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز ، در سال یکهزارو سیصد و نود و هشت ، قانونی تحت عنوان ” قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید .

طبق ماده 11 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف گردید با همکاری سازمان امور مالیاتی ، به هر یک از دستگاه های کارت خوان ، یک شناسه یکتا اختصاص دهد .

در نتیجه پس از تخصیص شناسه یکتا ، تمامی تراکنش های صورت پذیرفته به واسطه آن دستگاه ، فعالیت شغلی دارنده دستگاه به حساب آمده و اطلاعات آن از طریق بانک مرکزی به سازمان امور مالیاتی ارسال می شود .

این مطلب را مطالعه کنید: مشاوره مالیاتی در البرز

 

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز :

نحوه محاسبه مالیات کارت خوان ها و دستگاه پز خود را از ما بخواهید ، تیم متخصص و خبره ما در ثبت ارقام ( شرکت حسابداری ، موسسه حسابداری ) آماده ارائه هر گونه خدمات حسابداری و مالیاتی جهت شما عزیزان و سروران گرامی می باشد .

از جمله خدماتی که ما در شرکت حسابداری با نام ثبت ارقام ، جهت شما سروران گرامی ارائه می دهیم ، می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

1 – انجام امور مالی
2 – حسابداری بازرگانی

3 – حسابداری پیمانکاری

4 – حسابداری صنعتی

5 – حسابداری برای شرکت های نو پا

6 – تهیه و ارسال لیست بیمه

7 – تهیه و تنظیم ترازنامه

8 – مشاوره حسابداری ( مشاوره حسابداری تلفنی )

9 – مشاوره حسابداری ( مشاوره مالی )

10 – خدمات حسابداری

11 – تشکیل پرونده مالیاتی

12 – تشکیل پرونده ارزش افزوده

13 – دفاعیه مالیاتی ( وکیل مالیاتی )

14 – ارسال لیست مالیات حقوق در کرج و دیگر شهرهای ایران

15 – انجام امور مالیاتی شرکت ها در کرج و دیگر شهرهای ایران

16 – مشاوره مالیاتی در البرز و دیگر استان های ایران

17 – ارسال صورت معاملات فصلی در کرج

18 – ارسال اظهارنامه ارزش افزوده

19 – ارسال اظهارنامه مالیاتی

20 – تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد

21 – ارسال اظهارنامه مغازه

22 – اخذ و تحریر دفاتر قانونی

23 – پلمپ دفاتر

24 – ثبت شرکت با مسئولیت محدود

25 – ثبت شرکت سهامی خاص

26 – حسابرسی

27 – و …

 

کافیست با یک تماس از مشاوره ، مشاورین زبده و کار آزموده ما در ثبت ارقام بهره مند گردید تا با خیالی آسوده خدمات حسابداری و مالیاتی خود را به ما بسپارید ، و خود را از دغدغه هایی از این دست رها سازید .

خدمات ما
شبکه های اجتماعی
Telegram
WhatsApp
فهرست
Call Now Button
×

سلام به سایت ما خوش آمدید:

× واتساپ