ارسال صورت معاملات فصلی

ارسال صورت معاملات فصلی :

ارسال صورت معاملات فصلی از طریق سامانه صورت می پذیرد ، سامانه ارسال صورت معاملات فصلی  ، سامانه ای می باشد که مودیان از طریق آن مبادرت به ارسال گزارشات فصلی ( خرید و فروش ) می ورزند .

مودیان عزیز می بایست ظرف 45 روز پس از پایان هر فصل به سامانه صورت معاملات فصلی ورود نموده و از طریق آن جهت ارسال صورت معاملات فصلی در کرج  یا اقسا نقاط کشورخود اقدام نمایند .

سازمان امور مالیاتی تمامی سعی و تلاش خود را نموده تا با استفاده از روش های گوناگون راه را برای فرار های مالیاتی مسدود سازد و ساز و کارهایی را نیز در جهت تسریع و تسهیل در رسیدگی به حساب های مالیاتی مودیان انجام داده است که یکی از این راه کارها سامانه ارسال صورت معاملات می باشد .

سامانه صورت معاملات فصلی ( tax.gov.ir ) از این جهت به کار تسریع می بخشد که مودیان می توانند در هر فصل اطلاعات خرید و فروش خود را در زمان کوتاه تری در سامانه ارسال صورت معاملات فصلی وارد نمایند .

از طرف دیگر نیز ماموران مالیاتی نیز به دلیل این که با اطلاعات کمتر و طبقه بندی شده مواجه می گردند ، می توانند در زمان کمتری اطلاعاتی که وارد سامانه گردیده را رسیدگی و مالیات متعلقه را محاسبه نمایند .

ارسال صورت معاملات فصلی کاری تخصصی می باشد و بروز اشتباه در آن باعث جرائم مالیاتی می گردد ، پس بهتر آن است که این کار را به دست متخصصان این فن بسپاریم .

پیشنها من به شما عزیزان این است که ارسال صورت معاملات فصلی و دیگرخدمات حسابداری و مالیاتی خود را به شرکت حسابداری ( موسسه حسابداری ) بسپارید ، چرا که شرکت حسابداری به علت تعدد در کار و بهره مندی از حضور کارشناسان و متخصصان این فن بهترین گزینه جهت خدمات حسابداری و مالیاتی می باشند .

 

ارسال صورت معاملات فصلی و تعریف آن :

ارسال صورت معاملات فصلی ، به کلیه خرید و فروش ها و معاملاتی گفته می شود که در بازه زمانی یک فصل ( توسط مودی ) صورت می پذیرد و مودیان عزیز و گرامی موظف می باشند تا اطلاعات مربوطه را ظرف مدت 45 روز پس از پایان هر فصل در سامانه ارسال صورت معاملات بار گذاری نموده و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند .

ارسال صورت معاملات فصلی و ماده 169 :

طبق ماده 169 قانون مالیات های مستقیم 3 گروه موظف به ارسال صورت معاملات فصلی خود جهت سازمان امور مالیاتی کشور هستند که این 3 گروه عبارتند از :

1 – اشخاص حقوقی

2 – اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل مشمول گروه اول موضوع ماده 2 آئین نامه اجرایی ماده 95 قانون

3 – صاحبان مشاغل مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده

ارسال صورت معاملات فصلی

ارسال صورت معاملات فصلی و هدف از آن :

ارسال صورت معاملات فصلی فقط با هدف ارائه اطلاعات خرید و فروش و معاملات صورت پذیرفته انجام می پذیرد و قرار نیست تا هزینه ای به عنوان مالیات از طرف مودی به سازمان امور مالیاتی پرداخت گردد .

نکته این جا می باشد که با این تفاصیر عدم ارسال صورت معاملات  ، عدم درج شناسه ملی خود و یا طرف معامله و یا سوء استفاده نمودن از شناسه ملی دیگران موجب جریمه ای معادل 10 درصد مبلغ مورد معامله می گردد .

 

 

ارسال صورت معاملات فصلی و گزارشگری یکسان :

ارسال صورت معاملات فصلی باید با دیگر گزارشات ارائه گردیده همخوانی داشته باشد ، به عبارت دیگر مبالغ ذکر شده در صورت معاملات فصلی باید با میالغ قید شده در اظهارنامه ارزش افزوده و نیز اظهارنامه مالیاتی که به سازمان امور مالیاتی ارسال می گردد مطابقت داشته و هیچ کونه عدم تطابقی وجود نداشته باشد .

 

 

ارسال صورت معاملات فصلی و مهلت ارسال آن :

ارسال صورت معاملات فصلی همان گونه که در بالا نیز قید گردید باید تا 45 روز پس از پایان هر فصل انجام پذیرد ، پس بدین ترتیب می توان گفت که تاریخ ارسال صورت معاملات فصلی جهت فصل های مربوط به سال 1401 به شرح ذیل است :

1 – آخرین مهلت ارسال صورت معاملات  جهت فصل بهار جهت مودیان مشمول ارسال صورت معاملات  تا پایان روز شنبه پانزدهم مرداد ماه سال یک هزار و چهار صد و یک خواهد بود .

2 – آخرین مهلت ارسال صورت معاملات جهت فصل دوم ( سه ماهه تابستان ) 15 آبان ماه سال 1401 خواهد بود .

3 – آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی جهت فصل پاییز 15 بهمن ماه می باشد ولی در سال 1401 به دلیل تعطیل رسمی بودن روز شنبه ( 15 بهمن ) آخرین مهلت ارسال به روز یکشنبه شانزدهم بهمن ماه موکول خواهد گردید .

4 – آخرین مهلت ارسال صورت معاملات فصلی جهت فصل زمستان سال 1401 در مورخ پانزدهم اردیبهشت سال 1402 می باشد ، با توجه به این که روز پانزدهم اردیبهشت سال 1402 با جمعه مصادف است ، پس به روز شنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت موکول خواهد گردید .

ارسال صورت معاملات فصلی و ثبت ارقام :

ارسال صورت معاملات فصلی تخصص ماست ، ثبت ارقام ( شرکت حسابداری ، موسسه حسابداری ) با بهره مندی از تیمی خبره و کار بلد مفتخر می باشد خدمات حسابداری و مالیاتی شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن انجام دهد .

کارشناسان و متخصصین ما در ثبت ارقام ( شرکت حسابداری در کرج و دیگر شهر های ایران ) آمادگی خود را برای ارائه خدماتی از قبیل ؛ خدمات حسابداری ، حسابرسی و هر گونه خدمات مالیاتی جهت شما سروران گرامی به نحو احسنت اعلام می دارد .

کافیست با یک تماس از مشاوره ی ، مشاورین ما در ثبت ارقام بهره مند گردید تا با خیالی آسوده خدمات حسابداری و … خود را به ما بسپارید و از دغدغه های این چنینی رهایی یابید .

 

 

 

 

فهرست
Call Now Button
×

سلام به سایت ما خوش آمدید:

× واتساپ