ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

 

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی :

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ( ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی ) جهت رسیدگی به امور مالیاتی افرادی صورت می پذیرد که با جواز کسب خود به فعالیت مشغول می باشند . این اشخاص می بایست جهت سال مالی مربوطه  گزارشی از میزان سود خود را به اداره دارایی ارائه نمایند .

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در اصل گزارشی را به سازمان امور مالیاتی کشور ارائه می کند که طی آن ابراز می نمایند که سود و زیان و در آمد و هزینه شرکت طی سال مالی به چه میزان بوده است .

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی نیز به مانند دیگر تکالیف حاکم در حسابداری زمان مشخصی دارد و این عملیات باید در زمان خود صورت پذیرد تا اشخاص مشمول دچار جرائم مالیاتی نگردند . باید دانست که آخرین مهلت جهت ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی 31 خرداد ماه هر سال می باشد .

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی 1400 :

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ، طبق قانون اشخاص حقیقی موظف می باشند ، طبق تبصره 3 ماده 177 قانون مالیات های مستقیم حداکثر ظرف مدت 4 ماه پس از شروع فعالیت ، شروع به کار خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند .

در ضمن در صورتی که تاخیری در این اطلاع رسانی وجود داشته باشد مشمول جریمه ای معادل 10% مالیات قطعی می شوند . این امر موجب می گردد که این اشخاص تا هنگامی که اداره امور مالیاتی تشخیص بدهد از معافیت های مالیاتی نیز محروم گردند .

 

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

 

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و تکالیف اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل :

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی جزو تکالیف مالیاتی محسوب می شود و این مهم حتما باید تا موعد مقرر انجام پذیرد . در قانون مالیات های مستقیم تکالیف مختلفی جهت اشخاص حقیقی وجود دارد . باید توجه داشت که عدم توجه و عمل ننمودن به این تکالیف موجب خسارت های پیش بینی نشده ای برای اشخاص حقیقی می گردد .

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و گروه بندی آن ها :

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ( ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی ) برای تمامی گروه ها باید صورت پذیرد و فقط تفاوت هایی در نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی برای گروه های مختلف وجود دارد . در ذیل به گروه های مختلف اشخاص حقیقی و دسته بندی آن ها خواهیم پرداخت و توضیحاتی را در مورد آن ها ذکر خواهیم نمود .

1 – صاحبان مشاغل گروه اول : تکالیف مالیاتی گروه اول بسیار مشابه با تکالیف مالیاتی اشخاص حقوقی می باشد . گروه اول به آن دسته از مشاغلی گفته می شود که موظف می باشند دفاتر قانونی را نگه داری نمایند ، به این معنی که گروه اول موظف می باشند که تحریر دفاتر قانونی ( تحریر دفاتر کل و روزنامه ) انجام دهند .

بر اساس دسته بندی قانون مالیات ، صاحبان مشاغل گروه اول ، به مشاغل بند الف نیز معروف می باشند .

2 – صاحبان مشاغل گروه دوم : این دسته از مشاغل ( صاحبان مشاغل بند ب ) عهده دار نگهداری دفاتر مشاغل می باشند و نیازی به نگه داری دفاتر روزنامه و کل ندارند . دفاتر مشاغل بند ب شامل دفتر درآمد و هزینه می شود و این گروه ملزم به نگه داری آن می باشد .

3 – صاحبان مشاغل گروه سوم : این گروه از مشاغل ( مشاغل بند ج ) ملزم به نگه داری دفاتر قانونی ( دفاتر حسابداری ، دفاتر روزنامه و کل ) و همچنین دفتر مشاغل ( دفتر در آمد و هزینه ) نمی باشند .

صاحبان مشاغل مکلف می باشند اظهارنامه مالیاتی ( ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ) مربوط به هر سال خود را که شامل ترازنامه و حساب سود و زیان یا حساب در آمد و هزینه و یا خلاصه در آمد و هزینه میباشد را در مهلت مقرر به اداره امور مالیاتی ارائه نمایند .

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مهارت حسابدار :

ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ( ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقیقی ) و نیز ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی ( ارسال اظهارنامه عملکرد اشخاص حقوقی ) را نباید کاری سهل انگاشت . ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی نیاز به مهارت و تجربه بالایی دارد ،

چرا که کوچکترین اشتباه در این امر ممکن است بنگاه اقتصادی شما را با زیان و خسارات رو به رو نماید و چه بسا که این زیان ها ، جبران نا پذیر نیز باشند .

با توجه به حساسیت موضوع ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی خود را به یک شرکت حسابداری بسپارید .

ثبت ارقام با بهره مندی از تیمی خبره و کار بلد مفتخر می باشد ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی و حقوقی شما عزیزان را به بهترین نحو ممکن انجام دهد و خیال شما سروران گرامی را از ین بابت راحت نماید .

تیم متخصص ما در ثبت ارقام آماده ارائه هر گونه خدمات مالی و مالیاتی ، تهیه و تنظیم صورت های مالی ، همچنین خدمات حسابرسی جهت شما عزیزان می باشد . کافیست با یک تماس ، در بخش تماس با ما ، از مشاورین متخصص ما بهره ببرید تا با خیالی آسوده امور حسابداری و مالیاتی خود را به ما بسپارید .

 

خدمات ما
شبکه های اجتماعی
Telegram
WhatsApp
فهرست
Call Now Button
×

سلام به سایت ما خوش آمدید:

× واتساپ