مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی از زمره اموری می باشد که بسیاری از صاحبان مشاغل و کارآموزان و دانشجویان رشته حسابداری دوست دارند آن را فرا بگیرند ، در این بخش می خواهیم مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی را به شما عزیزان آموزش دهیم .

در ابتدا بهتر آن است که بدانیم ارسال اظهارنامه اشخاص حقیقی چیست و به چه علت ارسال اظهار نامه مغازه و به طور کلی اظهارنامه مالیاتی در کرج و دیگر شهر های ایران را انجام می دهیم .

 

 

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و ارسال اظهارنامه عملکرد :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و تهیه و تنظیم اظهار نامه عملکرد جهت اشخاص حقیقی و حقوقی ، در اصل به عنوان کارنامه ای می باشد که بیانگر عملیات مالی ایشان است .

اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی که طبق قانون ، مکلف به پرداخت مالیات می باشند همه ساله در موعد مقرر ( اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه و اشخاص حقوقی تا پایان تیر ماه ) می بایست تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد نموده و و اظهار نامه عملکرد در کرج و یا دیگر شهر های ایران را به اداره دارایی ارسال نمایند .
ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی در مورد مغازه ها هم صدق نموده و از این قانون مستثنی نمی باشند ، پس نتیجه می گیریم  ارسال اظهارنامه مغازه نیز در موعد مقرر باید صورت پذیرد .

در گذشته تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد در دفترچه های مخصوص و به صورت دستی صورت می پذیرفت ، در صورتی که امروزه این فر آیند از آن حالت خارج گردیده و به صورت الکترونیکی صورت می پذیرد .

 

 

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و اظهارنامه شراکتی :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی جهت اشخاص حقیقی که به صورت شراکتی مشغول به انجام کار می باشند بدین صورت است که ، یکی از شرکا ( معمولا شریکی که بیشترین سهام را دارا می باشد ) به عنوان نماینده به اداره دارایی معرفی گردیده و انجام امور مربوطه را به دست می گیرد .

این بدان معناست که دیگر نیازی نیست تا همه شرکا تک به تک ، تشکیل پرونده مالیاتی و تشکیل پرونده ارزش افزوده بدهند و به صورت انفرادی عمل نمایند .

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و اشخاص مشمول :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول پرداخت مالیات صورت می پذیرد ، به عبارت دیگر اشخاصی که طبق قانون مکلف به پرداخت مالیات بوده باید گزارشات فصلی و اظهارنامه ارزش افزوده و هم چنین اظهارنامه عملکرد در کرج و دیگر شهر های ایران را ارسال نمایند .

حال می خواهیم بدانیم چه اشخاصی مشمول ارسال اظهارنامه مالیاتی در سال 1401 می باشند :

1 – کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که در کشور ایران به فعالیت مشغول بوده و از پرداخت مالیات معاف نگردیده اند

2 – – کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که در خارج از کشور ایران اقامت داشته ولی در ایران به فعالیت مشغول بوده و کسب و کارشان در ایران می باشد

3 – – کلیه اشخاص حقوقی و حقیقی که اتباع ایران نیستند ، ولی در کشور ایران به فعالیت مشغول بوده و کسب و کاری در ایران دارند

 

این مطلب را مطالعه کنید: اظهارنامه مالیاتی در کرج

 

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و مهلت ارسال اظهارنامه :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی و تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد . آخرین مهلت ارسال اظهارنامه عملکرد جهت اشخاص حقیقی تا پایان خرداد ماه ( 31 خرداد ) و جهت اشخاص حقوقی تا یکماه بعد از آن ( 31 تیر ماه ) می باشد .

 

 

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و ثبت ارقام :

مراحل تهیه و ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی ، همان گونه که گفته شد از حساسیت های خاص خود برخوردار است ، چرا که بروز اشتباه در آن موجب می گردد که با جرائم سنگین مالیاتی رو به رو گردیم .

تیم حرفه ای و کار بلد ما در ثبت ارقام ( شرکت حسابداری و موسسه حسابداری در کرج و دیگر شهر های ایران ) این کار را به درستی انجام داده و در خدمت شما سروران گرامی می باشیم .

کافیست با یک تماس از مشاوره ی ارزشمند کارشناسان خبره ما در شرکت حسابداری در هفت تیر کرج بهره مند گردید تا با خیالی آسوده ، انجام امور مالی در کرج و دیگر شهر های ایران را به ما بسپارید و خود را از دغدغه هایی از این دست رها سازید .

 

خدمات ما
شبکه های اجتماعی
Telegram
WhatsApp
فهرست
Call Now Button
×

سلام به سایت ما خوش آمدید:

× واتساپ