تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی :

تشکیل پرونده مالیاتی برای کلیه شرکت ها امری واجب و ضروری می باشد . بر اساس قانون تجارت کلیه شرکت های تازه تاسیس  پس از ثبت شرکت باید حوزه مالیاتی خود را مشخص نموده ، تشکیل پرونده مالیاتی و نیز تشکیل پرونده ارزش افزوده بدهند .

تشکیل پرونده مالیاتی به این سبب صورت می پذیرد که ، شخص به اداره دارایی اعلام نماید شرکتی را تاسیس نموده و از آن پس نیز ملزم می باشد تا اظهارنامه عملکرد خود را به اداره دارایی ارسال نماید و مالیات عملکرد و سرمایه خود را بپردازد .

در اولین مرحله پس از تشکیل پرونده مالیاتی ( ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی ) شرکت ظرف 2 ماه مهلت دارد تا 2 در هزار مالیات سرمایه خود را به اداره دارایی بپردازد ، چنانچه حق تمبر مالیاتی ( هزینه ابطال تمبر مالیات سرمایه ) پرداخت نگردد ، شرکت مشمول جرائم خواهد گردید و به جای 2 در هزار مبلغی معادل 6 در هزار سرمایه ثبت گردیده را باید پرداخت نماید .

 

 

تشکیل پرونده مالیاتی و مدارک مورد نیاز :

تشکیل پرونده مالیاتی نیاز به مدارکی دارد که در ذیل به آن ها خواهیم پرداخت :

1 – شناسنامه اعضای هیئت مدیره

2 – کارت ملی اعضای هیئت مدیره

3 – اصل و کپی آگهی تاسیس

4 – اصل و کپی روزنامه رسمی

5 – اصل و کپی شرکت نامه

6 – اصل و کپی اظهارنامه ثبت شرکت

7 – اصل و کپی تقاضا نامه ثبت شرکت

8 – در صورت نیاز اصل و کپی آگهی ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت

9 – کپی و اصل سند مالکیت به نام شرکت ( در صورت وجود )

10 – اجاره نامه رسمی ( دارای کد رهگیری ) به نام شرکت

11 – گواهی امضای شخص و یا اشخاصی که حق امضا دارند ( تایید شده در دفتر خانه اسناد رسمی باشد )

12 – اصل فیش واریزی 2 در هزار سرمایه شرکت ( واریز در بانک ملی باید صورت پذیرد )

13 – کپی فیش تلفن ثابت شرکت

14 – تلفن همراه اعضای شرکت ( حتما خط به نام خودشان ثبت گردیده باشد )

15 – تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت

تشکیل پرونده مالیاتی و انتخاب حوزه مالیاتی :

تشکیل پرونده مالیاتی باید در اداره امور مالیاتی ، که از نظر مسافتی نیز نزدیک ترین محل به شرکت می باشد صورت پذیرد ، پس از این که مراحل ثبت شرکت انجام شد و در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسید ، طی 2 ماه مکلف به تشکیل پرونده مالیاتی و پرداخت حق تمبر سرمایه می باشیم .

تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی و تشکیل پرونده ارزش افزوده :

تشکیل پرونده مالیاتی به تنهایی کافی نبوده و شرکت ها ملزم می باشند پس از تشکیل پرونده مالیاتی ، تشکیل پرونده ارزش افزوده را نیز انجام دهند .

بر اساس طرح جامع مالیاتی ، پس از تشکیل پرونده مالیاتی ، اداره مالیات بر در آمد جهت ارائه مفاصا حساب مالیاتی ، از اداره مالیات بر ارزش افزوده استعلام می نماید ، بنا بر این لازم می باشد که تشکیل پرونده ارزش افزوده نیز صورت پذیرد .

 

این مطلب را مطالعه کنید: تشکیل پرونده ارزش افزوده در کرج

تشکیل پرونده مالیاتی و تکالیف پس از آن :

تشکیل پرونده مالیاتی همان گونه که ذکر گردید ، بدین سبب می باشد که شخص به اداره دارایی اعلام می دارد که به کسب و کاری مبادرت ورزیده و از این پس نیز مالیات آن را پرداخت می نماید .

اشخاص پس از آن که شرکتی را به ثبت رساندند ( اشخاص حقوقی ) ، بر اساس ماده 110 قانون مالیات های مستقیم موظف می باشند تا اظهارنامه ها ، تراز نامه ، سود و زیان و حساب مالی خود را نهایتا ظرف مدت 4 ماه پس از پایان سال مالی به همراه مشخصات شرکاء به اداره دارایی مربوط به حوزه خود تسلیم نمایند .

 

 

تشکیل پرونده مالیاتی و پلمپ دفاتر :

تشکیل پرونده مالیاتی اولین گامی می باشد که پس از ثبت شرکت باید برداریم ، پس از آن تکالیف دیگری نیز بر زمه ما می باشد که یکی از آن ها پلمپ دفاتر می باشد .

پلمپ دفاتر بدین سبب انجام می شود که ما وقایع و رویدادهای مالی شرکت را در آن ثبت و ضبط نمائیم ( تحریر دفاتر قانونی ) ، در مورد نحوه تحریر دفاتر قانونی در مقالات قبلی توضیحات کاملی را ارائه نموده ایم .

بر اساس قانون و اصلاحات صورت پذیرفته در ماده 193 قانون مالیاتهای مستقیم ، مودیان مالیاتی مکلف به نگهداری  دفاتر قانونی ( دفتر کل و روزنامه ) می باشند و در صورت عدم ارائه دفاتر قانونی حسابداری مشمول جریمه ای معادل 20 درصد مالیات خواهند گردید .

 

 

تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت ارقام :

تشکیل پرونده مالیاتی تخصص ماست ، تیم زبده ، حرفه ای و کار بلد ما در ثبت ارقام ( شرکت حسابداری ، موسسه حسابداری ) مفتخر می باشد ، انجام امور مالی و نیز انجام امور مالیاتی شما عزیزان را به مطلوب ترین طرز ممکن به سر انجام برساند .

فقط یک تماس با شرکت حسابداری در کرج و دیگر شهرهای ایران ( ثبت ارقام ) برای شما سروران گرامی کافیست که از علم و دانش متخصصان و کارشناسان زبده ما در این حوزه بهره مند گردید تا با خیالی آسوده خدمات حسابداری و مالیاتی خود را به ما بسپارید و از دغدغه هایی از این دست رهایی یابید .

 

 

 

فهرست
Call Now Button
×

سلام به سایت ما خوش آمدید:

× واتساپ